facebook
Podstawowe zasady

Ważne osoby

  • MG - Mistrzowie Gry, czyli organizatorzy larpa. Będą oni odpowiednio oznakowani. Nie można wejść z nimi w interakcje fabularne, a jedynie omówić pewne kwestie poza grą (np. ustalenia związane z mechaniką). MG dbają o bezpieczeństwo, sterują przebiegiem rozgrywki i mogą wpływać na postaci - należy bezwzględnie stosować się do ich poleceń.
  • Rozjemca - spełnia rolę MG, jeśli takiego nie ma w pobliżu. Jedyną różnicą jest to, że gra on konkretną postać, zawsze jest z nim fabularny kontakt.
  • Na grze będą obecne osoby przeszkolone w pierwszej pomocy. Zostaną one wskazane przed rozpoczęciem wydarzenia.
  • Wskażemy także zaufane osoby. Będą to uczestnicy, do których można zgłaszać bieżące problemy. Zaufane osoby postarają się je możliwie szybko rozwiązać lub skierować dalej

Słowa bezpieczeństwa

  • RED - jeśli uważasz, że scena przekracza twoje granice osobiste lub wydarzyła się krzywda fizyczna, możesz głośno krzyknąć RED. Gracz przerywa wszelkie akcje i odpowiednio reaguje.
  • YELLOW -  jeśli uważasz, że scena dotarła do twoich granic komfortu (lecz się w nich mieści), powiedz wyraźnie do graczy YELLOW. Scena jest kontynuowana na tym poziomie, ale nie wolno posuwać się dalej.
  • GREEN - jeśli uważasz, że scena, w której uczestniczysz jest zbyt mało intensywna, możesz powiedzieć wyraźnie do graczy uczestniczących GREEN. Jest to zaproszenie do zwiększenia intensywności danej sceny - może go użyć np. skazaniec w trakcie przesłuchania gdy nie ma nic przeciwko by dodać całej sytuacji realizmu. Inni nie muszą za tym podążyć, zawsze też można się wycofać słowem YELLOW lub RED.

Słowa bezpieczeństwa są bardzo ważne dla zapobiegania przykrym sytuacjom. Dzięki nim Mistrzowie Gry oraz inni gracze są w stanie reagować w razie potrzeby. Ponadto pozwalają one grać intensywne sceny dokładnie na takim poziomie, jaki uczestnicy uznają za odpowiedni dla nich samych. Reagowanie na słowa bezpieczeństwa jest bardzo istotne, za nieprzestrzeganie tej zasady grozi wyproszenie z gry.

Nie bądź dupkiem!

Gramy tak, by dobrze się bawić i nie psuć zabawy innym. Nie wyżywamy się fizycznie i psychicznie na innych tylko dlatego, że rola na to pozwala. Osoby celowo łamiące tę zasadę będą upominane przez Mistrzów Gry, lub w ostateczności wypraszane z wydarzenia.


Zatrzymywanie przebiegu gry


  • PAX! - słowo przeznaczone tylko dla MG. Mamy nadzieję, że nie zostanie użyte. Powoduje, że każdy w zasięgu głosu przerywa swoje akcje i klęka na jedno kolano. Gra jest przerywana na czas, dopóki MG nie powie “koniec paxu”.

  • Poza Grą - gest polegający na skrzyżowaniu rąk na piersi. Osoba go wykonująca pokazuje, że fizycznie nie ma jej w tym miejscu. Wszyscy inni gracze powinni zastosować się do tej zasady nie pytając o powód. MG zawsze ma prawo spytać o powód wykonania gestu. Gracze nie powinni nadużywać tego znaku.