facebook
Magia

Efekt Magiczny


Jest kilka sposobów by wywołać efekt magiczny:
  • magiczna mikstura - może jej użyć każdy, jest jednorazowa, tworzona przez Alchemików. Mikstura powinna zawierać załączony opis efektów jakie wywołuje,
  • magiczny zwój - może go użyć każdy, jest jednorazowy, tworzony przez Magów,
  • magiczna runa - mogą jej używać jedynie Guru i Magowie, ponadto niektórzy Paladyni i Strażnicy Świątynni; do użycia wymaga odpowiedniego poziomu, ale poza tym jest zwykłym przedmiotem fabularnym, który można ukraść, sprzedać itp.; nie zużywa się, można jej użyć raz na walkę/scenę; gracz musi przygotować swoją runę przed grą - zarówno fizyczny obiekt (kamień, amulet, element biżuterii) jak i opis efektu,
  • magia rytualna - w trakcie gry grupa dowolnych postaci może próbować odprawić rytuał - wszak świat Gothika przepełniony jest magią oraz obecnością bogów. Jeśli obrzęd będzie wystarczająco spektakularny, jest duża szansa, że coś uda się osiągnąć. Zamierzony efekt należy ustalić z MG przed rytuałem.

Do osiągnięcia efektu należy wykorzystać odpowiedni rekwizyt (przedrzeć zwój, unieść runę lub wylać miksturę, ew. wypić jeśli skład jest znany). Rzucając zaklęcie na kogoś, zwłaszcza w walce, należy sypnąć proszkiem Holi, tak by trafił gracza. - będzie on łatwo dostępny na grze dla wszystkich (jest to tylko oznaczenie mechaniczne, nie przedmiot fabularny). Każdy powinien posiadać własny sprzęt do jego przechowywania. Świece dymne symulują efekt analogiczny do proszku Holi, niemniej organizatorzy nie zapewniają stałego do nich dostępu.


Obrażenia spowodowane działaniem magii docelowo zawsze powodują utratę przytomności celu i ignorują wszelki pancerz.


Ważne jest, by wyjaśnić działanie zaklęcia w możliwie klimatyczny sposób nie zatrzymując gry, np. "trzęsienie ziemi, padnijcie wszyscy na ziemię", albo "teraz zaśniesz aż doliczysz do 100". Osoba będąca celem zaklęcia zobowiązana jest do natychmiastowego odegrania efektu zaklęcia.


Proszek Holi


W czasie gry będzie można zetknąć się z 5 kolorami proszku, o którym wspomniano powyżej. Kolory czerwony, zielony niebieskie i fioletowy są bezpośrednio związane z manifestacją magii. Piąty kolor, żółty przypisany jest do Alchemii i symbolizuje jej efekty (np. ogień alchemiczny). 

Mikstury i Zwoje


Każdy może używać gotowych zwojów i mikstur alchemicznych wytwarzanych w czasie larpa. Każdy zwój oraz fiolka powinny mieć załączony opis efektu jaki wywołują. Przygotowanie takiego opisu leży w geście maga/alchemika .