facebook
Walka, leczenie

Uzbrojenie

Poniższa tabela przedstawia dostępność uzbrojenia w zależności od gildii.


Typ uzbrojenia

Kto może je mieć

włócznie, tarcze

Nikt! Nie pasują do świata Gothika.

broń obuchowa, toporki, siekiery, sierpy, kosy, kilofy, noże itp.

Wszyscy, w szczególności Kopacze, Nowicjusze, Zbieracze Ryżu. Oczywiście, z wyjątkiem Skazańców.

miecze

Cienie, Strażnicy, Magnaci, Magowie, Strażnicy Świątynni, Guru, Szkodnicy, Najemnicy, Paladyni

łuki

Wszyscy z wyjątkiem Skazańców, Magów i Bractwa

kusze

Strażnicy, Najemnicy, Paladyni, Strażnicy Świątynni

kostury

Tylko Magowie

Należy zaopatrzyć się we własne uzbrojenie. Dozwolone są jedynie bezpieczne bronie lateksowe, kupione w sklepie z zaopatrzeniem larpowym lub atestowane przez MG.


Dopuszczalny naciąg łuku to 15 kg. Strzały muszą być bezpieczne - brak grotu, zamocowana pacyna o średnicy większej niż oczodół. Dopuszczamy tylko firmowe pacyny, lub wykonane z firmowych elementów. Podczas gry nie zbieraj cudzych strzał.

Zasady walki

  • Uderzenia muszą być prawidłowo wyprowadzone, z pewnym zamachem. Mają wyglądać realistycznie. Zabronione (i nie uznawane) są ciosy w twarz i krocze.
  • Obowiązuje uznaniowa mechanika walki, bez liczenia i wprowadzania punktów życia. Każdy gracz sam uznaje, ile wytrzyma jego postać.
  • Ciosy w metalowe elementy pancerza (tylko zbroja płytowa) nie są brane pod uwagę.
  • Tylko kusze przebijają metalowy pancerz.
  • Każdy może rzucać zaklęcia. W tym celu zostaje wykorzystany magiczny przedmiot, proszek Holi (zaklęcie działa tam, gdzie upadnie proszek) oraz głośną inkantację na którą należy zareagować (np. “padnij na ziemię”). Więcej szczegółów w sekcji “Magia”.
  • Magia oraz przygotowane przez organizatorów potwory omijają każdą zbroję.
  • Obrażenia spowodowane działaniem magii docelowo zawsze powodują utratę przytomności celu.
  • Atak z zaskoczenia z intencją ogłuszenia ofiary, powinien być odegrany przez ofiarę padającą nieprzytomną.

Gdy dana postać otrzyma tyle ciosów, że nie będzie w stanie dalej walczyć (według uznania otrzymującego ciosy), traci przytomność - pada na ziemię i odgrywa przez kilka minut obezwładnioną, co najmniej do zakończenia walki. W tym czasie może zostać okradziona z całego fabularnego dobytku.

Leczenie

Po odzyskaniu przytomności postać wstaje i przez co najmniej pół godziny nie może biegać ani walczyć. Gracz powinien odgrywać rannego i osłabionego. Postać może wyleczyć się natychmiast poprzez:

  • zjedzenie posiłku (wymaga prawdziwego jedzenia, a do tego odpoczynku - np. jedzenie w karczmie, nie w drodze),
  • pomoc drugiej osoby (wymaga odegrania sceny leczenia oraz użycia odpowiedniego ekwipunku np. opatrywanie ran), nie można leczyć samego siebie,
  • efekt magiczny (np. wypicie mikstury przywracającej zdrowie).