facebook
Profesje

DKWDDK


Większość rozgrywki reguluje zasada DKWDDK (niem. Du Kannst Was Du Darstellen Kannst) - umiesz to, co potrafisz pokazać. Oznacza to, że większość czynności wymaga jedynie odegrania, często przy wykorzystaniu odpowiednich rekwizytów, np. wykucie miecza polega na odegraniu kucia przy pomocy kowadła i młota.

Czynności trudne do oczywistego odegrania, takie jak tworzenie magicznych zwojów czy warzenie mikstur alchemicznych etc. działają wg mechanicznie ustalonych zasad. W przeciwieństwie do poprzednich edycji larpa Gothic, tym razem nie każda postać rozpoczyna grę posiadając jakąś umiejętność. MG może nadać postaci gracza profesję, a jej posiadanie będzie wyraźnie zaznaczone w karcie postaci. W trakcie gry będzie możliwość dodatkowo wyuczenia się ich.  - będzie to wymagało poświęcenia czasu na nauczenie się jej.

Dostępne Profesje
  • Myśliwy - pozwala pozyskiwać esencję Ognia i Wiatru z upolowanych zwierząt
  • Zielarz - pozwala pozyskiwać esencję Wody i Ziemi z zebranych surowców zielarskich
  • Adept Magii/Mag/Arcymag - pozwala na tworzenie zwojów magicznych; UWAGA: Powstałych zwojów może użyć każdy, kto wejdzie w ich posiadanie, nie wymaga to niniejszej profesji. Rzucanie zaklęć wymaga użycia proszku holi w odpowiednim kolorze i wykrzyczenie inkantacji sugerującej efekt zaklęcia.
  • Czeladnik/Alchemik/Mistrz Alchemii - pozwala na warzenie mikstur alchemicznych; UWAGA: Gotowej mikstury może użyć każdy, kto wejdzie w jej posiadanie, nie wymaga niniejszej profesji.
  • Kieszonkowiec - pozwala na przywłaszczenie sobie przedmiotu fabularnego lub przedmiotu gracza, który wprowadza na teren gry (do późniejszego zwrotu). Kieszonkowiec umieszcza w sakiewce/kaletce uprzednio przygotowany token. Skradziony przedmiot wyjmuje mistrz gry lub rozjemca; 

Kradzież

Postaci nie posiadające profesji “kieszonkowiec" również mogą kraść przedmioty fabularne i przedmioty wprowadzone przez graczy, ale bez użycia tokenu - musi dojść do fizycznego zabrania przedmiotu. Każdy gracz może oznakować prywatne przedmioty lub sakiewkę, które dopuszcza do kradzieży podczas gry. Inni gracze powinni uszanować taką decyzję. O kradzieży prywatnego przedmiotu gracza należy poinformować najbliższego rozjemcę lub MG, a po grze zwrócić do właściciela.